Felanmälan och garantiärenden
Här kan du enbart göra felanmälan av garantiärenden till Besqab. Gäller det ärenden som rör skötsel av fastigheten, t ex entréportar, snöröjning etcetera, anmäler du det till föreningens fastighetsskötare. Kontaktuppgifter hittar du i trapphuset, på föreningens hemsida eller på Boappa
Om du har andra frågor och funderingar kring din bostad är du välkommen att mejla in dem på info@besqab.se.
Akuta fel
Är ditt ärende av akut karaktär, såsom till exempel en vattenläcka, vill vi att du omgående kontaktar jouren som din förening har utsett. Du hittar kontaktuppgifterna till jouren på din förenings hemsida, i trapphuset eller i Boappa
Fel på vitvaror
Fel på vitvaror (t ex kyl, tvättmaskin, spis) anmäler du direkt till vitvaruleverantören Electrolux, via Electrolux support
Notera märke på maskinen, samt serie- och produktnummer. Hjälp att hitta dessa finns på Electrolux supportsida.
Garantifel
Behöver du göra en felanmälan av ett garantiärende fyller du i ärendet i formuläret nedan. Om du vill anmäla flera fel, klicka på ”Anmäl ytterligare ett ärende”, så slipper du fylla i dina uppgifter på nytt.
Observera att du inte kan göra en felanmälan muntligt. Den måste alltid ske via formuläret för att vi ska kunna följa upp ditt ärende på bästa sätt.
Om du bor i en bostadsrättsförening där garantibesiktningen (tvåårsbesiktningen) redan är utförd, ska du istället kontakta styrelsen i din bostadsrättsförening för att göra din felanmälan.
Kontaktuppgifter
Du är välkommen att höra av dig till oss på telefonnumret nedan med frågor om ditt pågående ärende.
Telefon: 08 - 409 416 40
Telefontider vardagar: 09.00 - 11.00
Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.
Vid brådskande ärende
Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.