Akuta fel
Är ditt ärende av akut karaktär, såsom till exempel en vattenläcka, vill vi att du omgående kontaktar jouren som din förening har utsett. Du hittar kontaktuppgifterna till jouren på din förenings hemsida, i trapphuset eller i Boappa
Fel på vitvaror
Electrolux
Fel på vitvaror (t. ex. kyl, tvättmaskin, spis) anmäler du direkt till Electrolux via Electrolux support
Notera märke på maskinen, samt serie- och produktnummer. Hjälp att hitta dessa finns på Electrolux supportsida.
Siemens
Fel på vitvaror (t. ex. kyl, tvättmaskin, spis) anmäler du under "Garantifel". Notera märke på maskinen, samt serie- och produktnummer.
Felsökning på webben - Siemens
Kontaktuppgifter
Du är välkommen att höra av dig till oss på telefonnumret nedan med frågor om ditt pågående ärende.
Telefon: 08 - 409 416 40
Telefontider vardagar: 09.00 - 11.00
Garantifel
Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.
Behöver du göra en felanmälan av ett garantiärende fyller du i ärendet i formuläret nedan. Om du vill anmäla flera fel, klicka på ”Anmäl ytterligare ett ärende”, så slipper du fylla i dina uppgifter på nytt.
Observera att du inte kan göra en felanmälan muntligt. Den måste alltid ske via formuläret för att vi ska kunna följa upp ditt ärende på bästa sätt.
Om du bor i en bostadsrättsförening där garantibesiktningen (tvåårsbesiktningen) redan är utförd, ska du istället kontakta styrelsen i din bostadsrättsförening för att göra din felanmälan.
Vid brådskande ärende
Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.
Frågor och svar
Här har vi samlat de mest ställda frågorna för att hjälpa dig hitta svar snabbt och enkelt, länk till Besqabs FAQ
Mer om vårt byte av ärendehanteringssystem
Vad händer med mitt pågående ärende efter byte av ärendehanteringssystem?
Ditt ärende finns kvar men kommer att få ett nytt ärendenummer. Kommunikationen med oss kommer att ske precis som innan.
Varför har vi bytt ärendehanteringssystem?
Det är vår övertygelse att det nya systemet kommer att upplevas smidigare och bättre, både för dig som kund och för oss som handhar ditt ärende. Målet med bytet är att ge dig en mer effektiv hantering och återkoppling på dina frågor.