Vi har bytt ärendehanteringssystem

Just nu arbetar vi med att få det nya systemet att fungera fullt ut. Vi ber om överseende med att det kan ta lite extra tid för oss att svara dig under den här perioden, och vi återkommer i ditt ärende så fort vi kan.

Läs mer

Felanmälan och garantiärenden

Här kan du enbart göra felanmälan av garantiärenden till Besqab. Gäller det ärenden som rör skötsel av fastigheten, t ex entréportar, snöröjning etcetera, anmäler du det till föreningens fastighetsskötare. Kontaktuppgifter hittar du i trapphuset, på föreningens hemsida eller på Boappa 

Om du har andra frågor och funderingar kring din bostad är du välkommen att mejla in dem på [email protected]


Underhåll pågår!

Just nu pågår underhåll av vårt ärendesystem.
Du kan återigen registrera felanmälningar från tisdag 18 mars kl 12.00

Passa på att titta i vår FAQ nedan för att se om du hittar lösningen på ditt problem där. Har du ett ärende av akut karaktär i din bostad vänder du dig till jouren som din förening har utsett. Du hittar kontaktuppgifterna till jouren på din förenings hemsida, i trapphuset eller i Boappa.

Tack för ditt tålamod!

Akuta fel

Är ditt ärende av akut karaktär, såsom till exempel en vattenläcka, vill vi att du omgående kontaktar jouren som din förening har utsett. Du hittar kontaktuppgifterna till jouren på din förenings hemsida, i trapphuset eller i Boappa

Fel på vitvaror

Electrolux
Fel på vitvaror (t. ex. kyl, tvättmaskin, spis) anmäler du direkt till Electrolux via Electrolux support
Notera märke på maskinen, samt serie- och produktnummer. Hjälp att hitta dessa finns på Electrolux supportsida.  

Siemens
Fel på vitvaror (t. ex. kyl, tvättmaskin, spis) anmäler du under "Garantifel". Notera märke på maskinen, samt serie- och produktnummer.
Felsökning på webben - Siemens

Kontaktuppgifter

Du är välkommen att höra av dig till oss på telefonnumret nedan med frågor om ditt pågående ärende. 

Telefon: 08 - 409 416 40
Telefontider vardagar: 09.00 - 11.00  

Garantifel

Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.

Behöver du göra en felanmälan av ett garantiärende fyller du i ärendet i formuläret nedan. Om du vill anmäla flera fel, klicka på ”Anmäl ytterligare ett ärende”, så slipper du fylla i dina uppgifter på ny­tt. 
Observera att du inte kan göra en felanmälan muntligt. Den måste alltid ske via formuläret för att vi ska kunna följa upp ditt ärende på bästa sätt.

Om du bor i en bostadsrättsförening där garantibesiktningen (tvåårsbesiktningen) redan är utförd, ska du istället kontakta styrelsen i din bostadsrättsförening för att göra din felanmälan.

Vid brådskande ärende

Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.

Frågor och svar

Här har vi samlat de mest ställda frågorna för att hjälpa dig hitta svar snabbt och enkelt, länk till Besqabs FAQ

Mer om vårt byte av ärendehanteringssystem


Vad händer med mitt pågående ärende efter byte av ärendehanteringssystem?
Ditt ärende finns kvar men kommer att få ett ny­tt ärendenummer. Kommunikationen med oss kommer att ske precis som innan. 

Varför har vi bytt ärendehanteringssystem?
Det är vår övertygelse att det ny­a systemet kommer att upplevas smidigare och bättre, både för dig som kund och för oss som handhar ditt ärende. Målet med bytet är att ge dig en mer effektiv hantering och återkoppling på dina frågor.

Gör din felanmälan av garantiärende här

Vad händer med mitt pågående ärende efter byte av ärendehanteringssystem?

Ditt ärende finns kvar men kommer att få ett ny­tt ärendenummer. Kommunikationen med oss kommer att ske precis som innan. 

Varför har vi bytt ärendehanteringssystem?

Det är vår övertygelse att det ny­a systemet kommer att upplevas smidigare och bättre, både för dig som kund och för oss som handhar ditt ärende. Målet med bytet är att ge dig en mer effektiv hantering och återkoppling på dina frågor.