Felanmälan och garantiärenden

Här kan du enbart kan göra felanmälan av garantiärenden till Besqab. Gäller det ärenden som rör skötsel av fastigheten, t ex entréportar, snöröjning etcetera, anmäler du det till föreningens fastighetsskötare (kontaktuppgifter hittar du i trapphuset, på föreningens hemsida eller på Boappa). Om du har andra frågor och funderingar kring din bostad är du välkommen att mejla in dem på  info@besqab.se

Behöver du göra en felanmälan av ett garantiärende fyller du i ärendet i formuläret nedan. Om du vill anmäla flera fel, klicka på ”Anmäl ytterligare ett ärende”, så slipper du fylla i dina uppgifter på ny­tt. 

Observera att du inte kan göra en felanmälan muntligt. Den måste alltid ske via formuläret för att vi ska kunna följa upp ditt ärende på bästa sätt.

Om du bor i en bostadsrättsförening där garantibesiktningen (tvåårsbesiktningen) redan är utförd, ska du istället göra din felanmälan till styrelsen i din bostadsrättsförening.

Du är välkommen att höra av dig till oss på telefonnumret nedan med frågor om ditt pågående ärende. 

Telefon: 08 - 409 416 40
Telefontider vardagar: 08.00 - 15.00  

Vid brådskande ärenden, kontakta föreningens fastighetsskötare eller journummer.

AKUTA FEL
Är ditt ärende av akut karaktär (till exempel vattenläcka, elfel, eller att du inte kan öppna/stänga dörrar eller fönster) kontakta din förening, hyresvärd, fastighetsskötare eller jour. Du hittar kontaktuppgifter i Boappa, trapphuset eller på föreningens hemsida.

FEL PÅ VITVAROR
Fel på vitvaror (t ex kyl, tvättmaskin, spis) anmäler du direkt till vitvaruleverantören Electrolux, via Electrolux support
Notera märke på maskinen, samt serie- och produktnummer.